Četri aktīvi Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultātes (SZF) studenti – LU Fonda stipendiāte Kristīne Antonova ar kursabiedriem: Žaneti Felsu, Andru Pērkoni un Dzintaru Balodi – apvienojoties komandā „Zoom in LV”, šogad izmēģinājuši savus radošos spēkus, piedaloties starptautiskā reklāmas video konkursā „Europubliciades 2014”. Viņi izveidojuši reklāmas klipu vasarā gaidāmajai Pasaules koru olimpiādei, kas konkursā Francijā saņēma balvu un nu jau ieinteresējis arī olimpiādes rīkotājus.

Konkursa galvenais uzdevums bija izveidot kvalitatīvu video materiālu, kas reklamētu kādu uzņēmumu vai ar ES saistītu aktivitāti. „Zoom in LV” izvēlējās veidot reklāmas rullīti Rīga 2014 ietvaros notiekošajai Pasaules koru olimpiādei.

Filmēšanā tika iesaistīts Rīgas Gospeļkoris un jauniešu draugi, paziņas un citi aktīvisti, kas bija gatavi veltīt savu laiku internacionālas reklāmas tapšanā. Ar uzdevumu „Zoom in LV” tika galā necerēti veiksmīgi, jo konkursa noslēgumā Francijā, pilsētā Montpellier reklāmas rullītis ieguva Eiropas balvu – četras „InterRail” vilciena biļetes bezmaksas ceļošanai pa 30 Eiropas valstīm. Gatavais video materiāls jau šobrīd ir ieinteresējis arī  Pasaules koru olimpiādes rīkotājus Vācijā, kuri to izmantos kā reklāmas materiālu vasarā gaidāmajam notikumam.

Par dalību konkursā vairāk pastāstīja LU Fonda stipendiāte, LU SZF Komunikāciju zinātnes 1.kursa studente Kristīne Antonova: „Visu šo gadu darbojos studentu televīzijā „Kivi TV”, kur apguvu filmēšanu un montēšanu. Pārskatot kursa e-pastu, uzgāju ziņu no fakultātes metodiķes – tā bija iespēja pieteikties reklāmas video konkursam. Pārrunāju to ar savu kursabiedreni, kas ir mans patstāvīgais filmēšanas partneris, un izlēmām: „Jā, mums to vajag!” Papildus klišejiskajām frāzēm par pieredzes gūšanu, mūs patiešām mudināja balva un, protams, iespēja pārspēt citus. Dabūjām sev vēl divus komandas biedrus, kurus uzskatījām par pietiekoši zinošiem un radošiem studentiem, un sākām domāt reklāmas konceptu. Ideju bija daudz, bet tā kā vajadzēja kaut ko saistībā ar Eiropas Savienības tēmu, gluži nemanot nonācām pie „Rīga 2014”. Tūlīt arī galvā dzima doma par kordziedāšanu un sasaistījām to ar „Pasaules koru olimpiādi” Rīgā.

Nākamais solis bija visu atļauju dabūšana, aktieru un galvenais kora meklēšana. Ar dokumentiem bija traki, tomēr mūžīgā birokrātija tika pārvarēta diezgan veiksmīgi, saņemot atļauju arī no pašiem Pasaules koru olimpiādes organizatoriem Vācijā. Arī kori izvēlējāmies veiksmīgi – Rīgas Gospeļkoris bija patiesi atsaucīgs un ieinteresēts sadarboties. Tiesa pati filmēšana bija visnotaļ dramatiska. Paspējām simts reizes sakašķēties un atkal salabt. Mums tā bija pirmā pieredze šāda apjomīga darba filmēšana, kur jārēķinās ar tik daudz aktieriem – veselu kori. Lai gan rezultāts ir tikai minūti garš reklāmas rullītis, lai to izveidotu bija jāpieliek visnotaļ daudz pūļu. Protams, pēc filmēšanas beigām paši nemaz vairs nedomājām par jelkādu uzvaru. Darbs bija padarīts, ar to vien jau bijām lepni. Kad pienāca ziņa, ka patiešām esam arī ieguvuši balvu, smējāmies visnotaļ skaļi, tomēr, protams, tas ir ārkārtīgi pozitīvs notikums mūsu, studentu dzīvēs.”

Par pasākumu
Jāatgādina, ka no 2014. gada 9. līdz 19. jūlijam Rīgā notiks pasaulē lielākais koru mūzikas festivāls, Pasaules koru olimpiāde (World Choir Games). Viena no pasākuma norises vietām būs arī Latvijas Universitāte, tāpat iespēju piedalīties olimpiādē izcīnījuši arī vairāki LU kori. Konkurss „Europubliciades 2014” tiek rīkots katru gadu  ar mērķi noskaidrot kreatīvākos Eiropas studentu reklāmas risinājumus divās kategorijās – video reklāma un plakāts. Video kategorijas galvenais uzdevums bija izveidot kvalitatīvu audiovizuālu materiālu, kas reklamētu kādu uzņēmumu vai ar ES saistītu aktivitāti.

Dalīties