Paula Sonita Deruma ir LU Pedagoģijas,psiholoģijas un mākslas fakultātes 1. kursa bakalaura studiju studente, kas 2021./2022. kaad. gadā ir saņēmusi Kundziņu ģimenes stipendiju.
Iepazīsti Paulu!
Pastāsti par sevi! Kas ir tavs lielākais talants un nozīmīgākie sasniegumi līdz šim?
Brīvajā laikā man ļoti patīk lasīt grāmatas, rakstīt dažāda veida tekstus, pērļot, krāsot mandalas un taisīt datorgrafikas darbus. 11. un 12.klasē vairākos vidusskolēnu datorgrafikas un foto konkursos ieguvu godalgotas vietas.
Skolas laikā man vislabākie vērtējumi vienmēr ir bijuši latviešu valodā un literatūrā. 11.klasē rakstīju zinātniskās pētniecības darbu “Jauniešu latviešu valodas kvalitāte. Tipisko valodas kļūdu analīze”. Par šo darbu ieguvu 2.vietu Rīgas zinātniskās pētniecības darbu konferencē un 3.vietu Valsts zinātniskās pētniecības darbu konferencē. 2 gadus pēc kārtas ieguvu 1.vietu Rīgas un 2.vietu Valsts latviešu valodas un literatūras olimpiādē, kā arī piedalījos jauno literātu nometnē “(IZ)Aicinājums”. Gan 11., gan 12.klasē iekļuvu televīzijas spēles “Gudrs, vēl gudrāks” finālā. Vasarā 2 pašas rakstītos stāstus iesniedzu skolu jaunatnes literāro darbu konkursā “Krasta ļaudis”, par vienu no šiem darbiem ieguvu 2.vietu.
Labi panākumi man ir bijuši arī citu mācību priekšmetu olimpiādēs. 12.klasē ieguvu 3.vietu Rīgas pilsētas vēstures olimpiādē, 11.klasē atzinību Latvijas atklātajā lingvistikas olimpiādē un atzinību Rīgas pilsētas bioloģijas olimpiādē, bet 10.klasē 3.vietu Rīgas pilsētas bioloģijas olimpiādē, atzinību Rīgas pilsētas matemātikas olimpiādē un atzinību Rīgas pilsētas fizikas olimpiādē.
Ko tev nozīmē stipendijas iegūšana?
Stipendijas iegūšana liek vairāk noticēt sev, palīdz man kļūt patstāvīgākai un neatkarīgākai. Stipendija mani iedvesmo censties vēl vairāk gan studijās, gan ārpus studijām, vairāk laika veltīt saviem hobijiem un izvirzīt sev augstākus mērķus par to, kādai skolotājai būt nākotnē.
Kāda ir tava dzīves misija, sūtība?
Jau vairākus gadus sapņoju par laiku, kad beidzot varēšu izdot savu grāmatu, kas paredzēta bērniem un jauniešiem, kā arī vadīt mācību stundas. Vēlos būt latviešu valodas skolotāja, kura saviem skolēniem spēj iemācīt rakstīt bez kļūdām, radīt viņos interesi apgūt dzimto valodu un panākt, lai skolēni ne tikai latviešu valodas stundās, bet arī savā ikdienas saziņā runā un raksta atbilstoši latviešu valodas kultūras normām. Es kā topošā latviešu valodas un literatūras skolotāja vēlos veicināt skolēnu radošumu, uzdodot dažāda veida rakstīšanas uzdevumus. Mans mērķis ir būt tādai skolotājai, kuras skolēni jūtas emocionāli labi un savā starpā ir draudzīgi, jo ticu, ka labsajūta ir viena no atslēgām uz panākumiem un motivāciju mācīties, kā arī aktīvi iesaistīties sabiedriskajā dzīvē.
Kādu grāmatu (-as) tu ieteiktu izlasīt citiem stipendiātiem?
Ričards Bahs “Kaija, vārdā Džonatans Livingstons” – pārdomas izraisoša, iedvesmojoša grāmata, kura pārliecina, ka ikvienam ir jādara tas, kas patīk un sagādā prieku. Tajā jomā, kurā darbošanās sagādā vislielāko prieku, jācenšas gūt pēc iespējas labākus rezultātus, nemitīgi sevi jāpilnveido. Tieši atšķirīgās iezīmes un intereses ir tās, kas katru no mums padara par personību.
Kādu kinofilmu (-as) tu ieteiktu noskatīties citiem stipendiātiem?
Ikdienā es neskatos filmas, jo daudz saistošāka man šķiet grāmatu lasīšana, rakstīšana un nodošanās ar mākslu saistītiem radošiem hobijiem, tomēr pašlaik pa ilgiem laikiem skatos seriālu “Aģentūra”. Iesaku ikvienam noskatīties “Aģentūra”, jo šis seriāls ir ļoti kvalitatīvi uzņemts, tas ir tik spraigs un aizraujošs, ka ir grūti pārtraukt tā skatīšanos pirms sērijas beigām. Skatoties “Aģentūru”, iespējams pārliecināties, ka reizēm melnbalti attēli, video sižetu un noskaņu paspilgtina, nevis padara blāvāku.
Kāds ir tavs dzīves sauklis?
Censties visu izdarīt pēc iespējas laicīgāk un pēc vislabākās sirdsapziņas.